لباس‌های مردانه هفته مد نیویورک سن‌وسال را به چالش می‌کشند

ایده‌های طراح دیگری که در مد مردانه نیویورک شناخته‌شده است، از دل یک غار در هند بیرون آمد

سه مدل از لباس‌های مردانه مارک نیویورکی وای.کروما / instagram/y.chroma.apparel/ 

طراحان مد نیویورکی برای مردان میانسالی که حوصله‌شان از مدل‌های یکنواخت مردانه موجود در فروشگاه‌ها سر رفته است، برنامه‌های جالبی دارند که شاید کمک کند میلیون‌ها مرد پا‌به‌سن‌گذاشته وقت بیشتری را در اتاق پرو بگذرانند و درنتیجه، نگاه‌های بیشتری را به خود جلب کنند.

نمایش‌های هفته مد نیویورک به‌ صورت رسمی از جمعه، ۱۰ فوریه (۲۰ بهمن)، آغاز شد و طراحان لباس مردانه هم مجموعه‌های جدید خود را به نمایش گذاشتند. وای.کروما (Y.Chroma) که کمتر از یک سال پیش راه‌اندازی شد، در گفت‌وگو با رویترز، ماموریت خود را هدف قرار دادن بازه سنی میانسالی دانسته است که اغلب نادیده گرفته می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مکس اسرائیل، موسس این نشان تجاری لباس مردانه، گفت: «مشتریان من... در صف استارباکس به بقیه نگاه می‌کنند و متوجه می‌شوند که لباس‌هایی مشابه هر مرد دیگری پوشیده‌اند... و می‌خواهند این وضع را تغییر دهند. این در واقع تغییر آسانی نیست.»

اسرائیل گفت که این نشان تجاری از میراث نسل ایکس (متولدان اوایل دهه ۱۹۶۰ تا اوایل دهه ۱۹۸۰) بهره می‌برد تا جوهره آرام و بی‌غل‌وغش فرهنگ اسکیت و موج‌سواری را با منسوجات مجلل و زیبایی‌شناسی پالایش‌شده نمایش دهد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Y.Chroma (@y.chroma.apparel)

اسرائیل افزود: «این نکته مهم است، زیرا حرف بر سر ۱۰۰ میلیون مرد در ایالات ‌متحده و اروپا است. آن‌ها بخش اعظم [منبع درآمد از] تولید ناخالص داخلی‌اند و کاملا از مد افتاده‌اند... ما این را تغییر خواهیم داد.»

ایده‌های طراح دیگری که در مد مردانه نیویورک شناخته‌شده است، از دل غاری در هند بیرون آمد. تری سینگ سفر معنوی خود را از هند آغاز کرد که در آن «روی کیسه برنج می‌خوابید و فقط چیزی را می‌خورد که روستاییان به او هدیه می‌دادند». سینگ می‌گوید حاصل آن سفر این بود که «ظاهر بیرونی، برای مطابقت با تجربه درونی» آراسته شود تا عشق و آزادی را نشان دهد.

طراح تری سینگ که خود ۵۷ سال سن دارد، با مجموعه‌ای بازگشته که به هر مردی هویتی واضح می‌دهد. او لباس‌هایی را که از دو قرن پیش از کمدهای مردان غربی کنار گذاشته شده‌اند، به‌آرامی در قالبی شوخ‌وشنگ به آنان بازمی‌گرداند.

مدل‌های سینگ هم مانند خودش و مجموعه‌هایش نامتعارف‌اند. مثلا برایان سنت جان، نایب‌رئیس یک شرکت ضبط موسیقی است و سینگ او را در حالی یافت که داشت در خیابان عکس می‌گرفت.

سنت جان می‌گوید: «تری به دوستم راهنمایی می‌کرد که چگونه عکس‌ها را بهتر و از زاویه‌ای مناسب‌تر بگیرد. سپس ما آدرس‌های اینستاگرام خود را رد‌و‌بدل کردیم... و او با من تماس گرفت و از من خواست که در برنامه حضور داشته باشم.»

 لاندروس هم مجموعه خود را در جلسه صبح «رویداد دوسالانه روز مرد» نمایش داد. آندره لاندروس میشل، طراح نیویورکی، «لاندروس نیویورک» را در ۲۰۱۳ راه‌اندازی کرد.

لندروس نیویورک در هسته خود تاریک و رمانتیک است و گرچه اغلب نام پوشاک مردانه بر خود دارد، در واقع جنسیتش خنثی است. آندره لاندروس میشل با ترکیب عشق خود به موسیقی موج‌نو و پارچه، از سایه‌ها و جزئیات اغراق‌آمیز آثار هنری موج‌نو و خرده‌فرهنگ‌های زندگی شبانه دهه ۸۰ الهام می‌گیرد.

جک سیوان هم نخستین هفته مد خود را با تمرکز بر خیاطی نرم و بازیگوش سپری کرد. این نشان تجاری پوشاک مردانه با تمرکز بر مد پایدار که بر بنیان یک خیاط‌خانه سفارشی لباس‌های دست‌دوز بنا شده است، در  ۲۰۲۰ تاسیس شد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sivan (@jack.sivan_official)

 سیوان با الهام از تاریخ و هنر خیاطی، جویای خلق طرح‌های جاودانه، نو کردن طرح‌های کلاسیک و افزودن اقلام جدید به کمد لباس نسل آینده است. او قصد دارد ماجراجویی را به بازار لباس مردانه بیفزاید که باعث می‌شود مردان در گزینش‌های خود برای بیان مردانگی، به کت‌وشلوار محدود نباشند.

نزدیک به ۵۰ نشان تجاری، از جمله کارولینای هررا، تامی هیلفیگز و برندون مکس‌ول، مجموعه‌های خود را در طول هفته مد نیویورک که تا چهارشنبه، ۱۴ فوریه (۲۴ بهمن)، ادامه دارد، به نمایش خواهند گذاشت.

بیشتر از مُد و زیبایی